یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا شرکت اپل را ملزم به پرداخت ۱۳ میلیارد یورو مالیات عقب افتاده به ایرلند کرد. این حکم نشان می‌دهد عصر فرار مالیاتی از طریق توافقات ویژه با دولت‌ها به پایان رسیده است.

شرکت اپل

به گزارش همشهری‌آنلاین، در یک حکم تاریخی که می‌تواند چشم‌انداز مالیات‌ستانی از غول‌های فنآوری جهان را تغییر دهد، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا (CJEU) شرکت اپل را ملزم به پرداخت ۱۳ میلیارد یورو مالیات عقب افتاده به ایرلند کرد. این حکم نه تنها بزرگترین جریمه مالیاتی در تاریخ اتحادیه اروپا را تأیید می‌کند، بلکه پیامی قوی به تمام شرکت‌های چندملیتی می‌فرستد: عصر فرار مالیاتی از طریق توافقات ویژه با دولت‌ها به پایان رسیده است.

این دادگاه عالی اروپایی، با رد کردن حکم دادگاه پایین‌تر، تصمیم کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۶ مبنی بر غیرقانونی بودن توافقات مالیاتی بین ایرلند و شرکت اپل را تأیید کرد.

مسیر سبز صادرات برنج هندی

هند محدودیت‌های صادراتی برنج را کاهش داد، اقدامی که ممکن است قیمت‌های جهانی را کاهش دهد و نشان‌دهنده تغییر در سیاست‌های کشاورزی داخلی پس از انتخابات ملی اخیر باشد. وزارت دارایی این کشور، دولت مالیات بر محموله‌های برنج نیم پز را از ۲۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش داد.

یورو دیجیتال کجاست؟

پیرو سیپولونه، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا اظهار کرد ظهور سیستم‌های پرداخت دیجیتال غیر اروپایی، استقلال مالی منطقه یورو را تهدید می‌کند و بانک مرکزی اروپا با کاهش استفاده از پول نقد و سیستم‌های پرداخت دیجیتال پراکنده، برای اطمینان از دسترسی گسترده به پول بانک مرکزی در عصر دیجیتال، به دنبال ارز دیجیتالی است.

حرکت لاکپشتی بازار کار آلمان

آژانس کار فدرال آلمان اعلام کرد نرخ بیکاری آلمان در ماه سپتامبر در شرایط فصلی تعدیل شده به ۶ درصد رسید که در همان سطح ماه‌های جولای و آگوست و مطابق با انتظارات باقی ماند. آندریا نالس، رئیس هیئت مدیره آژانس کار فدرال آلمان اظهار کرد بنابراین، شروع بهبودی بازار کار در سال جاری در پاییز بسیار کند است.

بیت کوین جهش کرد

بازارهای ارزهای دیجیتال هفته را با اوج به پایان ‌رساندند و بیت‌کوین به اوج ۶۶ هزار دلار گذشته رسید. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۳۴ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۶.۱۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

آژیر کارخانه‌های چین

سنگ آهن با افزایش چشم‌انداز چین، به بالای ۱۰۰ دلار بازگشت. بلومبرگ گزارش کرد که کارخانه‌های این کشور زنگ خطر را در مورد شرایط سخت‌تر به صدا درآورده بودند و این انتظارات را برانگیختند که پکن با انجام اقدامات بیشتر برای حمایت از اقتصاد پاسخ دهد.

درخواست بلغارستان برای ممنوعیت تخم مرغ اوکراین

دولت بلغارستان از کمیسیون اروپا خواست: واردات تخم مرغ از اوکراین را ممنوع کند چراکه طبق ادعای این کشور، تخم مرغ این کشور ۳۰ درصد ارزان تر وارد بازار می شود و عملا تولیدکنندگان اروپایی و از جمله بلغارستان از رقابت ناعادلانه رنج می‌برند.

کد خبر 885485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha